Monday, November 19, 2012

Last Dutch Post!

Ola!

Heb de afgelopen week weinig gegrind; dit omdat het de week daarvoor allemaal niet zo lekker ging, en daarom even besloten er mooi even mee op te houden. Wat dit even ophouden voor mezelf inhield wist ik eigenlijk ook niet. Gewoon een onbepaalde tijd tot ik het gevoel had dat het weer kon gaan werken. Of gewoon niet, mocht ik dat gevoel hebben. 

'T is een grappig iets dat poker. Je kan het in bijzonder weinig manieren vergelijken met een 'normale' (voor zover normaal gedefiniëerd kan worden) baan, en helaas is de term 'easy money' er ook al vanaf gegleden. Grootste voordeel is natuurlijk de constantheid; een vast salaris. Hoewel je dat zo nu en dan ook wel tegenkomt. Leuk voorbeeld:

Vorige zomer (ten tijden dat ik op mezelf woonde) kwam er een post voorbij op een Nederlands pokerforum. 2 'Professionele' (daar gaan we weer, wat is professioneel? Is professioneel een levensstijl? Is het alleen een professie; iets wat je uitoefent als beroep? Hedendaags noemt 80% van de spelers die >20 uur p/w speelt zich een 'Professional') pokerspelers. Dezen gaven je de kans om op Malta (gunstig belastingklimaat) voor een op dat moment X aantal maanden 40 uur p/w in totaal aan Grinden en Analyse in te brengen. Alleen tijd, geen geld. Daarbij kreeg coaching van deze welgerespecteerde Professionals - die liever anoniem bleven. Salaris? €2000. Verliezende maand? €2000. Winnende maand? €2000. Op contract.

Het aantal reacties waren schaars en ik besloot het er ook op te wagen. Na een aantal dagen kreeg ik een berichtje terug met het verzoek mij 'Poker-CV' in te sturen. Ik was sceptisch als het maar zijn kon, en besloot er verder niet op in te gaan. 

Las ik gisteren een artikel, bleek het bijzonder goed geregeld te zijn, en de club er 7 maanden gebleven is. Wat een rare wereld is het toch. Vol wantrouwen, verzieking, en bedrog aan de ene kant, vertrouwen en eerlijkheid aan de andere kant. Jammer dat het tegenwoordig moeilijk te onderscheiden is.

Afijn, om ook enige zekerheid te hebben, tevens als voor het sociale aspect in mijn leven heb ik besloten om een baantje (heus!) te zoeken. Waarop ik (dankzij Chantal) terechtgekomen ben bij de post voor Week 49 t/m 52. ~32 uur per week. 

Door de PLO swingaments heb ik mij afgelopen week aan Yoga gewaagd. Eerste beleving: Vreemd, maar fijn. Beste omschrijving die ik na 1 les kan vinden denk ik. De week erop niet gegaan vanwege gebrek aan volume, maar nu ik het vertrouwen in mijn spel weer terug begin te krijgen, is het het overwegen waard het door te trekken. In de decembermaand gaat het mij helaas niet lukken vanwege het baantje bij de Post, maar wie weet daarna.

Dit was het voor nu, tot de volgende keer.

No comments:

Post a Comment